Thursday, April 9, 2015

5 Manfaat Utama Leucine yang Anda Perlu Tahu!!!

Assalamualaikum...

Leucine yang terdapat di dalam Cinch Shake Shaklee bertanggungjawab untuk pertumbuhan otot, sintesis protein, pembaharuan dan perbaikan sel, serta sebagai pengatur metabolisme.

Manfaat Utama Leucine
Sebuah penelitian menemukan fakta bahawa pengambilan leucine juga membantu mengurangkan lemak dan menurunkan berat badan. Leucine berpengaruh terhadap kadar glukosa dan metabolisme tenaga dalam meningkatkan pembakaran kalori pada waktu rehat. Leucine juga memiliki kesan pada hiperglikemia terkait diet tinggi lemak dan peningkatan sensitiviti insulin sekaligus menurunkan kolesterol (LDL).


Berikut ini adalah manfaat utama leucine:
  1. Mengatur Gula Darah
    Leucine mudah dipecah dan diolah tubuh menjadi glukosa. Hal ini membantu tubuh mengatur kadar gula darah. Namun penderita diabetes atau yang telah didiagnosis pra-diabetes harus mendapatkan konsultasi doktor mengenai suplemen leucine.
  2. Membakar Lemak Visceral
    Visceral fat atau lemak perut merupakan lapisan lemak terdalam pada tubuh. Lemak visceral sulit untuk disingkirkan. Kelebihan lemak visceral dalam tubuh membuat Anda berisiko terkena penyakit jantung atau masalah kesihatan umum lainnya. Leucine atau makan makanan lain yang mengandungi jumlah asid amino yang tinggi dapat membantu Anda membakar lemak visceral.
  3. Meningkatkan Energi
     Leucine membantu metabolisme tubuh berjalan lebih efisien dan meningkatkan level energi.
  4. Meningkatkan Produksi Otot Baru
    Jika Anda berusaha membentuk otot tanpa lemak,  suplemen seperti leucine adalah penyelesaiannya, kerana membantu mendorong pertumbuhan jaringan otot baru dalam tubuh.
  5. Merangsang Hormon Pertumbuhan
    Bayi dan kanak-kanak memerlukan leucine setiap hari untuk merangsang hormon pertumbuhan mereka dan memastikannya tumbuh berkembang secara normal.
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp / Telegram : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment