Thursday, December 19, 2013

Testimoni Set Skincare Shaklee : Pori2 Semakin Mengecil, Black Head dan White Head Semakin Berkurangan

Assalamualaikum,

Stuck kat ofis, hujan lebat, jadi inilah peluang tuk saya update blog kesayangan nie...

Dapat la saya berkongsi info dengan anda semua...Kali nie nak share testimoni Set Skincare Shaklee pula.


Cik Munirah nie consume B Complex + Vitamin C + Vitamin E Shaklee.

Masalah yang dihadapi oleh beliau ialah pori2 muka terbuka besar, T-zone ada blackhead an whitehead, kulit muka kasar.

Healing crisis yang dialami oleh beliau pula ialah kulit mengelupas dan ada naik jerawat tetapi semakin surut. Untuk kurangkan kurangkan pengelupasan kulit di wajah, beliau sapukan vitamin E.

Tempoh penggunaan ialah sebulan.

Selepas penggunaan produk Shaklee, pori2 muka semakin mengecil, T-zone dah kurang dengan blackhead dan whitehead, kulit muka rasa licin dan lembut.

Apakah blackhead (bintik hitam)?

Blackhead bukan sahaja boleh dilihat (berwarna hitam, kadang2 kita sentuh boleh rasa kekasarannya). Blackhead terbentuk apabila sebum (minyak) pada wajah terdedah kepada udara (pada liang pori yang terbuka) sebab itu ia bertukar menjadi hitam (bintik hitam).

Kalau kita picit keluar blackhead tu, kita boleh tengok akarnya warna putih, sebab bahagian akar tu tak terdedah dengan udara macam bahagian atas tu. Blackhead boleh ada di kulit untuk satu jangka masa yang lama, semakin lama blackheadada dimuka kita, semakin kukuh dan semakin susah untuk kita menanggalkannya.

Apakah whitehead (bintik putih)?

Whitehead terbentuk di bawah kulit yang tak terdedah pada udara, berpunca dari kotoran (debu, sisa makeup) yang tersumbat.

Apakah punca terjadinya blackhead dan whitehead?
  • Tubuh kekurangan air, tak dapat nak detox dengan sempurna
  • Pengeluaran sebum berlebihan. Ini bergantung pada individu, orang yang kuat berpeluh berpotensi lebih tinggi ada blackhead dan whitehead.
  • Penggunaan alat makeup atau skincare yang terlalu berminyak. Ramai yang tak sedar, alat makeup atau skincare harian mereka sebenarnya terlalu oily, menyebabkan kulit semakin berminyak dan kadang2 minyak dari produk2 yang digunakan terperangkap/tertinggal di dalam kulit, dan seterunya terbentuklah black head dan whitehead.
  • Scrub muka dengan terlalu kasar. Sebenarnya menyental kuat kulit muka dengan scrub bukan sahaja menyebabkan kulit jadi semakin berminyak, kulit jadi rosak...malah kulit akan hilang satu agen semulajadi yang berfungsi mengawal sebum dan menghalang pembentukan blackhead dan whitehead.
  • Hormon badan. Tak terjadi pada semua orang, seperti yang kita tahu, setiap orang punyai tahap metabolism dan hormon yang berbeza. Ada orang yang memang hormonnya giat mengeluarkan sebum (minyak), punca blackhead terbentuk bersama acne.
  • Makanan dan persekitaran. Makanan terlalu berminyak, terlalu pedas dikaitkan dengan blackhead dan whitehead. Persekitaran yang tercemar, terutama sekali habuk, juga boleh menyebabkan blackhead dan whitehead.
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan.



Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : www.facebook.com/rose.azadir
Blog : http://ibu2ahmad.blogspot.com


0 comments:

Post a Comment