Friday, August 23, 2013

Set Skincare Shaklee : Dengan Pengambilan yang Konsisten, Kulit Bertambah Cantik, Cerah dan Glowing

Salam,

Nak share satu lagi testimoni Set Skincare dari Shaklee, memang besh...

"Just nak share testimoni ke atas diri sendiri setelah consume ESP+Vit-E secara konsisten 4 bulan lalu...now continue ESP dengan Vit-C dan B Complex..."
Nampak tak bertapa lebarnya senyuman akak nie? tu sebab dia sangat bergumbira dan berpuas hati dengan keadaan kulit dia sekarang... Daripada kulit yang kusam, kurang cerah, senyuman pun kelat jer ....dah jadi cerah, glowing dan senyuman bertambah manis...



Apa yang dia makan tuk dapat kulit yang cantik cam tu? Jom saya listkan...



1) ESP (Energizing Soy Protein)
Produk Shaklee yang paling hot. Ramai sangat orang ambil ESP nie dengan pelbagai tujuan sebab dia memang ade macam-macam kelebihan. Antaranya ialah membantu menghilangkan parut jerawat; parut terjadi akibat kekurangan protein untuk membentuk sel baru yang sihat bari menggantikan sel mati. ESP juga memberikan tenaga, menjadikan badan sihat, cergas dan kurang letih. Ia juga sangat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu untuk ibu menyusu, sebagai milk booster.

2) Vitamin E
Terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium (as selenium yeast). Pengambilan Vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Antara kelebihan Vitamin E ialah bertindak sebagai anti penuaan dan anti oksida, melindungi dan mencegah kerisakan sel, menghaluskan dan mencerahkan kulit. Ia juga dapat mempercepatkan proses pemulihan kulit, bagus untuk mereka yang mempunyai kulit kering dan berupaya mengurangkan kesan jeragat yang ada pada kulit serta menghilangkan parut.

3) B Complex
Merupakan gabungan dari beberapa vitamin yang larut air. Komponen B Complex terdiri daripada B1 (thiamin), B2 (riboflovin), B3 (niacin), B5, B6 (pyridoxine), B12 (cobalamine), Acid Folic, Asid panthothenic dan Biotin.

Setiap rumusan dalam vitamin B Complex ini memiliki fungsi yang khusus, Vitamin ini membantu dalam fungsi pertahanan tubuh dan saraf yang sihat. Ia juga membantu dalam menghasilkan sel darah merah dan mampu mencegah anemia. Selain itu ia juga dapat melembabkan kulit.

4) Vitamin C
Diperkayakan dengan Bioflavoniods dan Rose Hips untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidan Vitamin C dalam badan.

Antara manfaat Vitamin C ialah membentuk kolagen iaitu sebatian asas oto, tidu, gusi, rangka dan tulang rawan. Selain itu ia juga dapat memperbaiki simptom pendarahan, peningkatan sistem imun dan mencantikkan kulit dengan cara melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi.

Kepada sesiapa yang berminat nak order boleh contact saya terus yer...Anda akan mendapat harga yang sangat istimewa dan konsultasi percuma.


Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
FB : rose azadir
E-mail : rose_azadir@yahoo.com
Blog : http://ibu2ahmad.blogspot.com




6 comments:

  1. Replies
    1. iye....jemput la baca yer, kalo ade yg berkenan leh ka cuba consume....

      Delete
  2. shake shake..ehe...
    samlam ziarah

    ReplyDelete
  3. Hehe, thx sudi ziarah....kalo nak cuba mane2 produk shaklee cr sy yer, harga confirm best...

    ReplyDelete