Thursday, February 26, 2015

Testimoni : Sakit Radang Sendi Dah Tiada Selepas Seminggu Amalkan AJHT Shaklee

Assalamualaikum...

Nak share lagi testimoni Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee.


Kes kali nie, seorang ibu yang mengidap radang sendi selepas bersalin. Selepas seminggu mengamalkan AJHT Shaklee, radang sendi beliau telah sembuh.

Sebelum ini, beliau hanya makan ubat yang dibeli di farmasi dan ubat tersebut agak mahal jika dibandingkan dengan AJHT Shaklee (hanya RM124.00 sebotol).

Beliau sangat happy bila sakit tersebut telah sembuh, kerana dulu beliaau tidak boleh mendukung anak beliau terlalu lama, rasa sakit sangat sampai rasa macam nak tercabut.


Antara bahan-bahan yang digunakan dalan AJHT Shaklee adalah bungan Boswellia, yang telah digunakan dalam perubatan Cina dan Ayurveda sejak berkurun lama untuk merawat sakit sendi dan menjaga kesihatan sendi.

Antara kandungan aktif bungan Boswellia ialah asid Boswellic yang antara lain berfungsi menghalang tindakbalas kimia dalam otak yang melibatkan keradangan.

Ia juga turut digunakan dalam perubatan tradisional untuk meredakan simptom arthritis, osteoarthritis, bursitis dan juga carpal tunnel syndrom.

Jom dapatkan AJHT Shaklee untuk kesihatan sendi anda.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

7 Jenis Wanita Yang Sering Diceraikan Suami

Assalamualaikum...

Isteri yang baik atau wanita solehah, adalah harta simpanan yang terbaik bagi seorang suami.

 

Rasulullah S.A.W. bersabda, "Mahukah kamu diberitahu suatu harta simpanan (perhiasan) yang sangat baik? Iaitu wanita solehah, yang apabila kamu melihatnya ia menyeronokkan. Apabila kamu perintah, dia patuh. Dan apabila ditinggal pergi, dia selalu menjaga diri dan harta suaminya." (Riwayat Abu Dawud)

Kalau dilihat dia menyenangkan, itu disebabkan budi yang luhur, pakaian bersih, dandanan yang serasi di hadapan suaminya dan berusaha yang terbaik untuk tampil menarik hanya di depan suami dan anak-anaknya.

Jika diperintahkan, dia akan patuh, menunjukkan ketaatan dan baktinya pada suaminya. Dia ingin selalu memberikan kepuasan bagi suaminya.

Sentiasa memelihara diri dan harta suaminya, menggambarkan betapa besar kekuatan agama dan ketebalan imannya terhadap ALLAH dan Rasul-Nya. Apabila suaminya tidak ada, dia tetap memelihara imannya terhadap ALLAH dan Rasul-Nya. Apabila suaminya tidak ada, dia tetap memelihara kehormatan diri dan harta suaminya.

Bila seorang wanita tidak solehah dan mempunyai sifat atau kebiasaan yang buruk, suka menyusahkan suaminya tentulah itu bukan perhiasan bagi seorang suami. Bahkan, boleh jadi suami tidak suka bersamanya, kemudia menceritakannya.

Jika engkau, wahai isteri menginginkan rumah tangga yang bahagia di dunia dan akhirat, buanglah jauh-jauh dari dirimu tujuh sifat tersebut. Bila tidak, engkau celaka di dunia dan akhirat.

Berikut ini tujuh jenis wanita yang sering diceraikan suami:
  1. Tidak punya rasa malu. Yang tidak malu melakukan hal-hal yang dilarang ALLAH. Dia jauh dari sifat takwa dan banyak melakukan maksiat.
  2. Ausyarah (kotor) iaitu tidak pandai mengatur rumah, malas mengemas diri dan malas melakukan apa-apa sehingga dirinya, anak-anak dan rumahnya kotor dan tidak menyenangkan.
  3. Asysyakasah (berani/mencabar) iaitu suka membebankan suaminya di luar kemampuannya sehingga mendorong suami melakukan hal-hal yang dimurkai ALLAH.
  4. Innah (berani/mencabar) yang tidak mahu diperintah suaminya untuk melakukan hal-hal yang baik. Berani melanggar apa yang diperintahkan, bahkan menentang si suami dengan tetap melakukan maksiat.
  5. Bitnah (mementingkan isi perut dan banyak menuntut) yang tidak suka berinfak dan enggan mengeluarkan zakat. Selalu terkumpul harta kekayaan dan mengenyangkan perut dengan makanan-makanan yang tiada habisnya. Tidak terlintas dibenaknya untuk menyumbangkan kepada fakir miskin dan anak yatim. Untuk memenuhi segala keinginan nafsunya, dia mendorong suaminya untuk melakukan hal-hal yang boleh mendatangkan kemurkaan ALLAH.
  6. Bahriyah (mendorong suami untuk berbuat jahat) iaitu selalu menghalang suami untuk berbuat baik. Jika melihat suami menyisihkan beberapa peratus dan pendapatan untuk zakat dan infak, dia sibuk mencerca dan mengadu pada suami tentang keadaan ekonomi rumah tangga, keperluan anak yang semakin membesar, pakaian yang telah koyak, kasut yang telah usang dan sebagainya sehingga suami menjadi ragu-ragu.
  7. Tidak aktif iaitu malas berbuat apa-apa. Tidak mempunyai keinginan untuk menambah ilmu duniawi mahupun ukhrawi.
Sumber : Majalah Fatwa Jilid IV No 12 I Zulhijjah 1429 H

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Wednesday, February 25, 2015

Testimoni Ostematrix Shaklee : Kaki Mummy Dah Tak Sakit Bila Berjalan Ke Surau, Gigi Pun Dah Tak Sakit Bila Makan Nangka Madu :)

Assalamualaikum...

Kenapa Ostematrix Shaklee jadi pujaan hati? 1 Tablet Ostematrix Shaklee bersamaan dengan satu gelas susu tinggi Kalsium. Masalahnya nak telan satu teguk susu pun tak boleh kan, jadi senang je makan 1 tablet ostematrix shaklee.

Jom baca salah satu testimoni mereka yang mengamalkan Ostematrix Shaklee:


Pengamal Ostematrix Shaklee yang terpilih kali ini ialah seorang wanita berusia (pangkat mak-mak kita), yang dulunya selalu sakit2 kaki, sakit gigi dan sebagainya.

Tetapi setelah mengamalkan Ostematrix Shaklee, tiada lagi terasa sakit kaki bila nak berjalan kaki ke surau. Beliau juga dah boleh makan nangka (sebab nangka kan cam liat2 sket, gigi akan sakit bila nak makan nangka).

Banyak sangat kelebihan Ostematrix Shaklee ni. Antaranya:
 ✔ Membantu dalam proses pembakaran lemak.
✔ Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat.
✔ Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh).
✔ Memulihkan kekejangan, kebas – kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagi preggy mommy).
✔ Meringankan stress – mengelakkan gejala mudah meradang dan murung.
✔ Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada tahap yang normal.
✔ Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air)
✔ Membantu kekal bertenaga dan bersemangat walapun sibuk dengan urusan seharian(terutama bagi mereka yang bekerja)
✔ Membantu masalah gastrik.
✔ Membantu dalam pengurusan badan
✔ Membantu dalam mengatasi sembelit.

Jom dapatkan vitamin hebat ini sekarang!!!


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Testimoni Set Penyusuan Shaklee : Susu Bertambah dan Badan Cergas Serta Tidak Mudah Penat

Assalamualaikum....

Selain membekalkan kalsium yang secukupnya untuk badan, Ostematrix Shaklee juga bertindak sebagai milkbooster untuk ibu-ibu yang sedang menyusukan anak.

Jom baca salah satu testimoni Ostematrix sebagai milkbooster.


Sebelum mengamalkan Ostematrix Shaklee, Puan Azilah mengamalkan Alfalfa Shaklee sebagai Milkbooster tetapi baby beliau mengalami cirit-birit (bukan semua baby tak tahan dengan alfalfa).

Selain Ostematrix, beliau juga mengamalkan ESP sebagai Milkbooster. Hasilnya susu beliau tetap bertambah malah lebih bertambah. Badan juga sentiasa cergas dan tidak mudah penat.


 

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)
- Memberi tenaga
- Membantu melancarkan penghasilan susu
- Penting untuk kelenjar dan tumbesaran
- Mencantikkan kulit si ibu
- Membantu kawal paras kolesterol
- Memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama
- Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir  kepada bayi melalui susu ibu.

Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran?
Soya Shaklee ada non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.

OSTEMATRIX
- Kalsium Magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan lain-lain.
- Kalsium sangat penting bukan saja untuk ibu menyusu malah untuk semua wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia kelak.
- Bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila si ibu di datangi haid. Maka, bagi sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala period, digalakkan untuk mengambil Cal-Mag seminggu sebelum dan sepanjang waktu period.

Set Penyusuan yang ini adalah mampu milik, In Shaa Allah. Jom dapatkannya dari saya dengan pakej yang menarik.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com


Tuesday, February 24, 2015

Bagaimana Mike Tyson Memeluk Agama Islam

Assalamualaikum...


Angka 922335 ini memberi kesan kepada juara dunia tinju itu kerana nombor tersebut merupakan nombor rujukan kepada Mike Tyson saat dia dihumban ke dalam penjara di atas tuduhan memperkosa salah seorang ratu cantik kulit hitam yang bernama Desiree Washington.


Mike Tyson merupakan seorang warga negara Amerika Syarikat yang berkulit hitam. Beliau dilahirkan pada tahun 1966. Zaman kecil Tyson amat menyedihkan kerana beliau dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin dan tidak pernah bersekolah. Walau bagaimanapun, keluarga besarnya mempunyai satu kelebihan iaitu mempunyai fizikal yang kuat dan kelebihan ini menjadi punca rezeki kepada kehidupannya.

Suatu hari, salah seorang pelatih tinju melihat Tyson sedang bergaduh. Tyson ketika itu sedang menggunakan tinjunya dengan kuat dan keras. Pelatih tersebut lantas mendekati Tyson dan mempelawa Tyson untuk masuk ke dunia tinju. Tyson bersetuju dengan perlawaan tersebut. Maka bermulalah episod Tyson yang mula dikenali dunia.

Kemenangan demi kemenangan yang diraih oleh Tyson dalam kejuaraan dunia tinju kelas berat amat menakjubkan. Bahkan Tyson menerima berjuta-juta dollar hingga melayakkan dirinya menjadi antara orang terkaya di Amerika Syarikat.

Detik Hitam Seorang Juara

Kemenangan dan kekayaan yang diraih oleh Tyson hasil bakatnya itu mula tidak disenangi oleh musuh-musuh peribadinya kerana kehadiran warga kulit hitam ini telah merampas gelaran juara dunia yang sebelum ini dimilki orang lain.

Sehinggalah suatu hari seorang wanita tampil dengan tuduhan Tyson telah memperkosanya. Fitnah yang dilemparkan kepada Tyson itu mengheretnya ke muka pengadilan dan akhirnya mahkamah memutuskan untuk menghukum Tyson selama 3 tahun penjara. Gelaran juara tinju dunia turut ditarik semula.

Di dalam penjara ini, Tyson bertemu dengan seorang banduan bernama Abdul Aziz. Melalui lelaki ini, Tyson mula mengenal Islam dan mengetahui bahawa Islam menolak perkauman.

Juara dunia terdahulu, Muhammad Ali (Cassius Clay) sempat melawat Tyson sepanjang di dalam penjara dan sepanjang lawatan itu Muhammad Ali sekali lagi membuka mata Tyson bahawa menjadikan Islam sebagai agama terakhirnya. Hal ini kerana menurut Muhammad Ali, Islam akan menjadikan Tyson keluar penjara dengan kepala tegak terhadap siapa sahaja yang berusaha menyakitinya.

Mula Terpikat Dengan Islam

Tyson mula mempelajari Islam dari Abdul Aziz. Ternyata Allah s.w.t mencampakkan hidayah ke dalam hati Tyson kerana Tyson mula mencintai Islam. Berita tentang Tyson yang tertarik dengan Islam di dalam penjara itu terus tersebar di khalayak ramai dan membuatkan indvidu yang pernah menjatuhkan maruahnya dahulu tercengang.

Di dalam buku Kisah Tokoh Dunia yang Masuk Islam menyatakan, Tyson kagum terhadap perilaku Rasullullah kepada semua manusia yang tidak membezakan warna kulit. Dalam Islam, warna kulit itu sememangnya tidak penting. Buktinya juru azan pertama dalam Islam iaitu Bilal Bin Rabbah berketurunan kulit hitam. Sesuai dengan firman Allah:

“Dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling takwa di antara kamu.” Al-Hujurat: 13

Tyson Mengucapkan Syahadah

Akhirnya Tyson memilih Islam dan bersaksi bahawa tiada Tuhan yang layak disembah melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah. Kemudian, Tyson menukar namanya menjadi Malik Abdul Aziz. Sejak itu Malik Abdul Aziz mula mempelajari solat dan mempelajari akhlak Rasullulah yang baik.

“Aku tidak menemui akhlak yang sebenarnya kecuali dalam agama Islam. Aku telah mempelajari sisi lain dari keperibadian Rasullulah.

Dia memperlakukan manusia dengan perilaku Islam yang benar, maka tidak ada bezanya antara seseorang dengan lainnya hanya kerana berbezanya warna kulit dan suku. Dia adalah contoh terbaik bagi manusia, yang sempurna, yang wajib bagi manusia untuk berjalan sesuai dengan metodenya.

Aku bahagia sekali dengan keislaman diriku dan sudah jelas bagiku bahawa kebenaranlah yang perlu dipegang teguh oleh juara dunia Muhammad Ali Clay. Dia pun sangat bangga dengan keislamannya dan selalu mendakwahnya di setiap tempat.”

Kembali Merampas Gelaran Juara Tinju Dunia

Malik Abdul Aziz telah dibebaskan pada 25 Mac 1995 selepas 3 tahun di dalam penjara. Namun begitu, beliau berada di bawah pengawasan polis selama 4 tahun. Beliau telah mengembalikan kekuatannya dan menjalani latihan yang benyak sehingga berjaya merampas kembali gelaran juara tinju dunia kelas berat.

Menariknya, setiap kali memenangi pertandingan tinju, beliau akan bersujud di hadapan jutaan orang sebagai tanda rasa syukur atas kurniaan Allah kepadanya.

sumber : sweetmuslimah.com


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Testimoni Set Kehamilan Shaklee : Dulu, 2-3 Hari Sekali Baru Membuang Air Besar, Sekarang 2-3 Kali Sehari :)

Assalamualaikum...

Untuk mereka yang sedang hamil, badan terasa lemah, lemau, lesu, susah nak buang air besar, boleh la consider set kehamilan dari Shaklee nie yer.

Jom baca testimoni dulu...


Puan Nafiza nie, ketika mengandung, seperti kebanyakan ibu-ibu hamil, mengalami masalah sukar membuang air besar. Sebelum amalkan Shaklee, 2 atau 3 hari sekali baru membuang tetapi selepas amalkan Shaklee sehari 2 atau 3 kali pula membuang :)

Vitamin yang diamalkan oleh Puan Nafiza ialah Vita-Lea, Vitamin C, B Complex dan Ostematrix.


Apabila di hujung-hujung kehamilan, ketika 37 minggu kehamilan, beliau mula mengambil ESP (Energizing Soy Protein). Alhamdulillah, proses bersalin beliau amat mudah.

Setelah 8 hari berpantang, luka jahitan dah pulih sepenuhnya. (Beliau mengamalkan Vitamin C, Vitamin E dan ESP Shaklee).

Bagaimana luka beliau boleh cepat sembuh?

ESP


  • Sumber protein terbaik yang lengkap dengan 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
  • Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar
  • Membekalkan tenaga
  • Memberi rasa kenyang
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
  • Membanyakkan susu badan (milk booster)
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • Mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat


Vitamin E


  • Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka
  • Sangat membantu apabila si ibu melahirkan secara c-sec atau pun normal
  • Memperbaiki peredaran darah yang mana perlu untuk memperbaiki tisu dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic payu dara.
  • Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
  • Mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
Jom dapatkan Set Kehamilan dan Berpantang Shaklee dari saya pada harga yang sangat istimewa :)


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Monday, February 23, 2015

Testimoni : Kesakitan Sendi Bahu Yang Dialami Hampir 3 Bulan Pulih Selepas Amalkan AJHT Shaklee

Assalamualaikum...

Lemau first day working after long holiday terasa sampai ke malam, sabo je la huhu...

Tapi sebab nak share kebaikan AJHT Shaklee nie, terus terasa hilang lemau hehehe...

Jom baca testimoni AJHT Shaklee yang bantu hilangkan kesakitan sendi bahu customer nie.


Customer nie mencuba AJHT Shaklee kerana beliau mengalami sakit sendi bahu. Beliau mengalami sakit tersebut hampir 3 bulan yang menyebabkan ketidakselesaan seluruh lengan terutama sekali semasa mendukung anak dan mengangkat barang berat.
 
Dulu saya pun pernah mengalami sakit sendi bahu. Memang terasa sangat bila nak dukung anak, takkan la tak nak dukung anak, setelah seharian bekerja, lewat petang baru jumpa anak. Kesian tengok muka dia (masa tu anak baru sorang dan masih tak kenal Shaklee).


Untung pada mereka yang bertemu dengan Shaklee pada masa yang tepat :)

Jom dapatkan AJHT Shaklee untuk merawat sakit2 sendi atau atau mereka yang tersayang.

Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Kisah Imam Malik - Tangan Si Pemandi Mayat Melekat Ditubuh Si Mati

Assalamualaikum...

Pada zaman Imam Malik, terdapat seorang wanita yang buruk akhlaknya. Dia selalu tidur bersama lelaki dan tidak pernah menolak ajakan lelaki (pelacur). 

Tiba pada hari kematiannya, ketika mayatnya dimandikan oleh seorang wanita yang kerjanya memandikan mayat, tiba-tiba tangan si pemandi mayat itu terlekat pada batang tubuh jenazah wanita itu.


Semua penduduk dan ulama' gempar akan hal itu. Mana tidaknya, tangan si pemandi mayat terlekat sehingga semua orang di situ mati akal untuk melepaskan tangannya dari mayat wanita terbabit. Terdapat berbagai cadangan dan pandangan untuk menyelesaikan masalah itu.

Akhirnya ada 2 pandangan yang dirasakan sesuai tetapi berat untuk dijalankan. Pertama, memotong tangan wanita pemandi mayat dan yang kedua pula tanam /kebumikan kedua-duanya iaitu pemandi mayat dan jenazah itu sekali gus.

Oleh kerana kedua-dua cadangan tersebut masih lagi kurang sesuai, salah seorang dari mereka mereka memutuskan untuk meminta pendapat daripada Imam Malik.

Imam Malik bukan calang-calang orang yang memberi fatwa. Apabila Imam Malik sampai dan melihat apa yang berlaku, Imam Malik bertanya kepada wanita pemandi mayat itu, "Apakah kamu lakukan atau berkata apa-apa kepada si mati semasa memandikannya?"

Perempuan memandikan mayat tersebut bersungguh-sungguh menjawab bahawa dirinya tidak berbuat atau tidak berkata apa-apa pun ketika menguruskan jenazah.

Selepas diasak dengan berbagai pertanyaan dan takut tangannya akan dipotong atau ditanam sekali dengan mayat, akhirnya wanita pemandi mayat itu berkata bahawa dia ada berkata, "Berapa kalilah tubuh ini telah melakukan zina sambil menampar-menampar dan memukul-mukul berkali pada batang tubuh si mati."

Imam Malik berkata, "Kamu telah menjatuhkan Qazaf (tuduhan zina) pada wanita tersebut sedangkan kamu tidak mendatangkan 4 orang saksi. Dalam situasi begini, di mana kamu nak cari saksi? Maka kamu harus dijatuhkan hukuman hudud 80 kali sebatan kerana membuat pertuduhan zina tanpa mendatangkan 4 saksi."

Semasa wanita pemandi mayat itu dikenakan hukuman, bila tiba sebatan yang ke 80, maka dengan kuasa Allah SWT, terlepaslah tangannya dari mayat tersebut.

PENGAJARAN:-

Jaga lidah jangan sebarkan fitnah. Jangan bersangka buruk dengan kuasa Allah Taala. Kalau kita tahu dia itu seorang pelacur sekalipun, tapi kalau kita tak pernah lihat perbuatan zinanya, maka kita dilarang menuduhnya berzina. Diharap kisah Imam Malik dan Pemandi Mayat ini dijadikan sebagai tauladan dan ikhtibar.

Kerana itu ingatlah, apabila kita membantu menyebar sesuatu perkara buruk dalam masyarakat, negeri atau negara, yang mana kita tidak menyaksi dan tiada saksi, maka tunggulah suatu hari, kita akan menerima balasannya, walaupun peristiwa berlaku.

Berhati-hatilah semua dan jangan terjerat dengan jarum-jarum kejahatan....


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Wednesday, February 18, 2015

Testimoni Set Sendi Shaklee : Dah Senang Nak Bangun Pagi, Tiada Lagi Rasa Sakit2 Tulang

Assalamualaikum...

Sakit sendi, sakit pinggang, sakit lutut memang amat memeritkan jika kita mengalaminya. Lagi2 kalau orang tua, nak solat, nak ke bilik air pun susah.

Sebagai anak yang sayangkan orang tua, kita mesti nak berikan yang terbaik untuk mereka kan? Lagi2 kalau mereka tinggal di kampung sendirian, tiada orang yang menemani, mesti kita di perantauan tak senang duduk memikirkan kesihatan dan keselamatan mereka.

Nak diajak tinggal bersama, mereka tak nak, katanya lagi selesa tinggal di rumah sendiri, ada ayam itik yang perlu di jaga, macam-macam alasan :)

Jadi, untuk membantu memulih dan memelihara kesihatan mereka, kita boleh memberikan mereka set sendi Shaklee ini, jika mereka mengalami sakit2 sendi.


Contohnya customer ini berikan set sendi Shaklee yang terdiri daripada AJHT, Ostematrix dan Omega Guard kepada ibu beliau.

Ibu makan sebelum tidur dan kesannya keesokan harinya, beliau sangat senang nak bangun pagi, tiada lagi sakit-sakit badan, sakit-sakit tulang.



Advanced Joint Health Tablet (AJHT)
  • Menyokong keselesaan sendi
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat
  • Meningkatkan kesan kusyen
Omega Guard
  • Bertindak sebagai pelincir
  • Mengurangkan inflamasi akibat sakit sendi
Ostematrix
  • Mengandungi kalsium (penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen)
  • Magnesium (bantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang & menguatkannya)
  • Vitamin D (merangsang penyerapan kalsium) 


Jom dapatkan set sendi Shaklee ini untuk ibu dan ayah yang tersayang (pastinya dengan harga yang menarik).


Rose A
Shaklee  ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Monday, February 16, 2015

10 Mutiara Kata Al MarhumTuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat

Assalamualaikum...

10 Mutiara Kata Al MarhumTuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat:


 1. “Jika kereta rosak, mekanik yang akan membaikinya. Jika tubuh badan bermasalah, doktor yang akan mengubatinya. Jika kehidupan manusia bermasalah, maka Pencipta manusia itulah yang perlu dirujuk. Pelik sungguh manusia yang mengaku Allah SWT sebagai tuhan tetapi enggan merujuk kepada syariat Allah bila berdepan dengan masalah..."

2. "Perbezaan yang paling besar di antara manusia dengan makhluk yang lain ialah ilmu. Manusia diberikan kebolehan untuk diajar dan mengajar. Binatang ternakan contohnya, boleh diajar untuk mematuhi perintah tuannya, tetapi tidak boleh mengembangkan ilmu tersebut kepada binatang yang lain. Berbeza dengan manusia, sedikit ilmu yang diperolehinya mampu dikembangkan dengan lebih meluas.."

3. “Jika memandu kita perlukan lesen, menggunakan senjata api perlukan lesen, maka hidup di dunia juga tentulah perlukan lesen. Lesen itu ialah Islam. Hidup di dunia dengan menolak Islam ialah umpama hidup tanpa lesen...”

4. " Bila kita beragama, dengan sendiri kita akan merasa bahawa disisi kita ada malaikat yang memerhati, ada Allah SWT sedang memantau...Keyakinan ini merupakan satu brek untuk kita terus lakukan dosa...tanpa ada yakin seperti ini manusia akan hilang brek...kalau kereta hilang brek, ia akan terjun gaung, tapi kalau manusia hilang brek, dia akan terjun Neraka"....

5. Pemuda adalah batu-bata dalam perjuangan Islam, kerana itu pemuda mesti lengkapkan diri dengan ilmu dan perbanyakkan amalan sunat...saya impikan untuk menjadi makmum dimana pemuda imamnya, pendengar kuliah yang disampaikan oleh pemuda, saya hanya mahu datang dan dengar...

6. "..Allah menciptakan di dunia ini orang-orang kurang upaya untuk menjadi ujian kepada orang yang sempurna. Di akhirat kelak akan ditanya, setakat manakah kita orang-orang yang cukup upaya ini menghulurkan bantuan kepada mereka yang kurang upaya. Sebab itu, saudara-saudara kita yang kurang upaya sedikit untung kerana terlepas daripada soalan ini di akhirat nanti. Manakala yang sempurna tubuh badan pula perlulah pastikan duit yang dia ada pada hari ini sedikit sebanyak dia peruntukkan untuk beli pahala lain selain beli lauk-pauk, beras dan keperluan hidup..."

7. "Jika anak-anak kita akan menghadapi peperiksaan, kita akan berpesan kepadanya, jawab sebagaimana yang cikgu ajar. Jika betul, lulus. Jika salah jawabnya gagal. Di akhirat kelak, peperiksaan di hadapan Allah SWT nanti juga memerlukan kepada jawapan yang sama dengan cikgu ajar. Cikgu itu ialah Rasulullah SAW yang diutuskan oleh Allah SWT. Jawab seperti yang cikgu ajar, syurga balasannya. Gagal menjawab seperti yang diajar cikgu, nerakalah balasannya..."

8. "Walaupun malam gelap dan di bawah meja, semua kerja-kerja sulit akan didedahkan apabila kita berhadapan dengan Allah SWT di akhirat kelak. Baik manusia hebat mana pun, semuanya akan didedah rahsianya nanti. Keyakinan seperti ini boleh menyebabkan manusia terbantut untuk buat maksiat.."

9. "Perjalanan kita masih panjang, noktah perjuangan kita masih jauh. Namun, tanda-tanda kemenangan sudah kelihatan. Walaupun guruh di langit bukan menandakan hujan akan turun, namun sekurang-kurangnya telah ada harapan untuk menyaksikan kemarau berakhir. Lantaran itu, ingin saya ingatkan sekali lagi bahawa masa depan ialah bersama Pakatan Rakyat di dalam membina Malaysia yang baru.

10. "Kita tanam lada, 40 hari dapat hasil, boleh jual. Tanam terung, dua tiga bulan dapat hasil. Tapi keuntungan tidak besar kerana itu hanya projek kecil-kecilan. Jika projek yang lebih besar seperti tanam getah, bukan 40 hari tapi memakan masa bertahun. Semakin besar projek tersebut, semakin besar untungnya. Demikianlah juga pahala yang merupakan projek paling besar. Untungnya sangat besar jadi padanlah dengan menunggunya begitu lama iaitu selepas mati baru mendapat hasil..."

Ya Allah . Dengan Rahmat dan Kemuliaan Mu , kepada Mu kami berserah dan kepada Mu jua kami meminta . Tempatkan lah Arwah Tok Guru kami di dalam Kematian orang orang yang engkau Mulia kan . Peliharalah jasadnya , peliharalah Rohnya . Kepada Mu kami meminta Ya Allah....

Mari sama-sama kita berdoa agar Arwah Tok Guru ditempat kematian Syahid . Aminn .

sumber : facebook

Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Friday, February 13, 2015

Testimoni : Ostematrix Shaklee Berjaya Menghilangkan Sakit Pinggang Ketika Mengandung!!!

Assalamualaikum...

Nak share testimoni Ostematrix Shaklee malam nie, sambil2 tunggu baju2 siap dicuci dalam mesin, jom baca entri nie yer...



Customer nie amalkan Ostematrix Shaklee ketika beliau mengandung 4 bulan. Ini kerana beliau sering mengalami sakit pinggang ketika berbaring dan ketika hendak duduk.

Beliau makan 4 biji Ostematrix Shaklee sebelum tidur. Hasilnya, sepanjang hari tiada lagi sakit pinggang, badan juga terasa bertenaga.

Bagaimana sakit pinggang ketika hamil boleh berlaku?
  • Meningkatnya hormon selama kehamilan membuatkan sendi anda tidak stabil sehingga area pelvis mengembang seiring dengan pertumbuhan bayi.
  • Kenaikan berat badan mencapai 11-15 kilogram selama kehamilan yang biasanya rasa sakitnya menjalar hingga sekeliling perut.
  • Perubahan postur tubuh saat hamil yang semakin membesar sehingga mengubah pusat gravitasi anda sebelumnya.

Jom dapatkan Ostematrix Shaklee, hanya RM61.00 (120 biji sebotol).


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Testimoni Vita-Lea Shaklee : Vitamin Wajib Ketika Mengandung Untuk Kulit Baby yang Bersih dan Cantik, juga Untuk Tenaga Saya!!!

Assalamualaikum....

Sedikit perkongsian testimoni Vita-Lea Shaklee di pagi hari untuk manfaat bersama :)


Pengalaman pengambilan Vita-Lea Shaklee ini diceritakan oleh Puan Laila, ketika beliau mengandung, 2 kali mengandung, inilah suplemen yang diambil beliau.

Apa yang pasti kedua-dua anak beliau mempunyai kulit yang bersih dan cantik, tiada masalah ruam peluh, ruam lampin. 

Beliau pula, lepas bersalin memang sihat tak macam orang dalam pantang, ramai yang tegur muka tak pucat, tenaga pun masih ada, sehinggakan ketika beliau masih dalam dewan bersalin, boleh duduk sambil menyusukan baby (selalunya orang lepas bersalin akan rasa pening2 tapi beliau tidak).


Vita-Lea Shaklee boleh dikatakan sebagai suplemen wajib/asas kerana kebanyakan set kesihatan Shaklee ada Vita-Lea Shaklee. Antaranya Set Berpantang, Set Penyusuan, Set Kesuburan, Set Hamil, Set Naikkan Berat Badan dan sebagainya.

Vita-Lea atau lebih dikenali sebagai multivitamin ini penting kerana ia menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian kita untuk mengekalkan kesihatan yang baik.

Pengambilan multivitamin terbaik membantu menguatklan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang.

Hubungi saya untuk mendapatkan Multivitamin superb ini dengan tawaran harga yang menarik :)


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Thursday, February 12, 2015

Muslimah itu....

Assalamualaikum...

Muslimah itu,
Terkadang gelak kuat tak henti-henti,
Terkadang juga minum berdiri,
Terkadang sebelum tidur terlupa baca doa dan ayat Kursi,
Terkadang pakai stoking mula dari kaki kiri.

Muslimah itu,
Terkadang gembira sambil senyum tayang gigi,
Terkadang air matanya menitis laju tak terperi,
Terkadang rasa lemah sampai tak mampu nak bangun-bangun lagi,
Terkadang rasa marah menguasai diri,
Sampai rasa nak lempang orang tu laju-laju without mercy.

Muslimah itu,
Adalah manusia biasa,
Yang tak lari dari segala bagai perasaan sebagai manusia,
Yang tak lari dari segala macam ujian dan pancaroba,
Yang tak lari dari perasaan lemah dan tak bermaya,
Yang tak lari dari buat khilaf salah dan dosa.

Kerana apa?
Kerana dia juga manusia biasa.
Apa-apa pun, yang pastinya...

Muslimah itu,
Sentiasa bangkit bila terjatuh,
Sentiasa cuba gembirakan orang lain walau hatinya sendiri remuk,
Sentiasa cuba untuk improve diri,
Dari semasa ke semasa tanpa henti.

Walau terkadang dia tersungkur,
Itu bukan kerana dia lemah,
Tapi itu kerana dia cuba ambil masa untuk bangkit semula,

Jadi kuat dari sebelumnya,
Kerana dia berusaha,
Untuk menajdi bidadari dunia,
Dan juga di akhirat sana...

sumber : fb group S.A.D (solat, aurat, dakwah)


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Testimoni : Sakit Pinggang dan Lenguh2 Badan Hilang Lepas Makan AJHT Shaklee :)

Assalamualaikum...

Tahukah anda Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee adalah 100% berasaskan sayur-sayuran dan bebas gluten?

Jadi, untuk anda yang vegetarian, jangan risau, anda boleh mengamalkan AJHT Shaklee tanpa ragu-ragu.

Jom kita baca salah satu testimoni AJHT Shaklee ini.


Customer nie consume AJHT Shaklee sebab beliau mengalami sakit2 badan akibat datang bulan (period), pinggang pun sakit sangat. Jadi beliau mencuba makan AJHT di waktu malam dan keesokan harinya dah tiada rasa sakit2 pinggang dan lenguh2 badan.


Jadi, AJHT Shaklee bukan sahaja untuk sakit2 sendi, untuk yang penat seharian bekerja di pejabat, untuk lenguh2 badan pun boleh tau :)

Jom simpan satu botol kat rumah masing :)


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Wednesday, February 11, 2015

Panduan dan Tips Memilih Kalsium yang Terbaik Untuk Anda

Assalamualaikum...

Kalsium adalah mineral yang terbanyak etrdapat dalam badan kita iaitu lebih daripada 90% bahan keras dalam tulang dan gigi. Ia diperlukan untuk pembentukan dan bagi mengekalkan tulang yang kuat serta gigi yang sihat.

Ia juga untuk pembekuan darah, penghantaran gerakbalas saraf dan kontraksi otot. Peranan penting kalsium ialah mencegah penyakit osteoporosis.


Kita mendapatkan kalsium dari susu, roti, yogurt, brokoli, cheese, telur, kekacang, salmon, bayam, taufu dan biji bunga matahari.

Apa yang perlu diketahui untuk memilih suplemen kalsium terbaik?

1) Kita tidak boleh membeli suplemen kalsium yang mengandungi 100% kalsium semata-mata. Kenapa? Kerana nutrisi kalsium sentiasa bergantung dan berpadu dengan nutrisi lain untuk keberkesanannya.

Badan kita akan memecahkan kombinasi nutrisi-nutrisi ini untuk penyerapan kalsium yang berkesan.

2) Carilah kalsium yang mengandungi Vitamin D untuk penyerapan maksima di dalam badan.
Kenapa? Kerana Vitamin D membantu nutrisi kalsium tadi diserap sepenuhnya oleh sel badan kita.

Sebelum saya menerangkan dengan lebih lanjut kalsium yang manakah yang terbaik, saya akan terangkan apakah itu elemental calcium.

Elemental calcium : The amount of actual calcium in the tablet.

Diberi contoh, 1 tablet mengandungi 1000mg kalsium karbonat, bermaksud ia mengandungi 40% elemental calcium, iaitu di dalamnya ada 400 mg kalsium dan selebihnya campuran nutrisi yang lain untuk penyerapannya.

Pengiraan ini sememangnya menjadi senarai tetap untuk semua pengeluar suplemen.

Kalsium mana yang perlu dipilih untuk memberi kesan yang bagus?

Ada macam-macam jenis nama kalsium, kalsium apakah yang patut kita pilih?

1) Kalsium Karbonat @ Calcium Carbonate :
  • Kalsium ini adalah yang termurah
  • Kandungan kalsiumnya yang tertinggi, 40 peratus. (Peratus element kalsium)
  • Ia diserap dengan perlahan did alam perut, jadi kita tidak akan dapat manfaat sepenuhnya dari kalsium ini.

2) Kalsium Phosphate (tribasic calcium phosphate) @ Calcium phosphate :
  • Kalsium Phosphate mengandungi 39% elemental kalsium
  • Kita tidak memerlukan jumlah yang banyak untuk lebihan phosphorus, oleh itu bentuk kalsium ini boleh diletakkan dalam senarai bawah pilihan.

3) Kalsium sitrat @ Calcium Citrate :
  • Bentuk ini dicadangkan oleh kebanyakan doktor dan pakar nutrisi
  • Calcium Citrate mengandungi hanya 21% elemental kalsium, namun ianya sangat mahal
  • Ia digemari kerana penyerapannya sangat cepat jika asid di dalam perut anda tidak terlalu banyak, bermakna anda boleh menyerap ke semua kalsium ini sebelum ia melalui usus anda.
  • Ia adalah pilihan yang bagus untuk pengguna dewasa, kerana orang dewasa menghasilkan sikit asid di dalam perut berpandukan usia mereka.
  • Ia juga bagus untuk mereka yang mengambil ubat penghalang asid seperti ranitidine (Axid, Pepcid, Tagamet dan Zantac) atau omeprazole (Prisolec)
  • Jika anda ada batu karang, calcium citrate adalah pilihan yang terbaik buat anda.

4) Kalsium laktat @ Calcium Lactate :
  • Bentuk ini terdapat dalam ke semua jenis kalsium
  • Ia mengandungi 13% dan agak mahal juga
  • Ia juga senang diserap di dalam badan walaupun asid di dalam perut anda rendah
  • Ia juga pilihan terbaik untuk orang dewasa

5) Kalsium glukonat @ Calcium Gluconate
  • Mengandungi 9% dari elemental kalsium
  • Bukan pilihan yang baik

6) Kalsium glubionat @ Calcium glubionate :
  • Bentuk ini hadir dalam bentuk cecair sirap yang mengandungi 6.5% elemental kalsium
  • Kita perlu mengambil 12 sudu kecil sehari untuk mendapatkan 1000 mg kalsium
  • Harganya juga mahal
  • Ia bagus untuk kanak-kanak dan mereka yang susah untuk menelan pil atau tablet.


Semoga bermanfaat :)




Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Testimoni Ostematrix Shaklee : Satu Botol, Satu Famili Dapat Manfaat, Baby, Wifey, Hubby, Semua Dapat ;)

Assalamualaikum...

Nak share testimoni Ostematrix Shaklee a.k.a pil kalsium lagi... :)


Puan Iena mengamalkan Ostematrix Shaklee dan beliau terus jatuh cinta dengannya. Bukan sahaja beliau yang mengalami perubahan positif, suami dan anak juga mengalaminya. Nak tahu kenapa?

1) Baby beliau sangat senang melawas
2) Suami beliau, sejak amalkan Ostematrix Shaklee, gusi dah tak sakit, gigi pula dah ketat (dulu dia sering mengadu ada gigi yang goyang, macam longgar).
3) Sakit lutut telah tiada, paling ketara bila main bola, 40 minit tak keluar padang, dulu main 5 minit jer, dah keluar padang.
4) Pagi2 bangun dah tak sakit belakang dan badan pun cergas jer sepanjang hari.


Ostematrix Shaklee membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan magnese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.

Kapletnya yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga menjadikannya mudah ditelan. Ia tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Tuesday, February 10, 2015

Testimoni Vita-Lea Shaklee : Ia Meningkatkan Tenaga Saya, Dulu Selepas Maghrib Dah Terlelap, Sekarang Boleh Bertahan Hingga 10 Malam!!!

Assalamualaikum....

Tablet "Vita-Lea" ini disaluti dengan serbuk nutrisi – spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai “Explo-tab”. Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin
Tablet Vita-Lea Shaklee disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab".

Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yag terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Jom baca salah satu testimoni mereka yang telah mengamalkan Vita-Lea Shaklee :)


Puan Aida mula mengamalkan pengambilan Vita-Lea Shaklee apabila beliau merasakan lesu waktu menyusukan anak no. 2.

Sebelum mengamalkan Vita-Lea Shaklee, beliau sering tidur awal, seawal lepas maghrib. Tetapi selepas mengamalkan Vita-Lea Shaklee, boleh la bertahan sehingga pukul 9 atau 10 malam. sempat la nak bergurau senda dengan anak-anak :).

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Bayi dan Jaundis : Apa yang Anda Perlu Tahu

Assalamualaikum...

Jaundis atau lebih dikenali sebagai demam kuning di kalangan bayi dikenalpasti daripada keadaan mata dan kulit yang berwarna kekuningan. Sebanyak 75%  daripada bayi baru lahir mendapat jaundis.

Apa yang menyebabkan jaundis?

Tubuh manusia menghasilkan darah baru dan menghapuskan darah lama setiap masa. Bilirubin adalah sejenis pigmen yang dihasilkan dari pemecahan sel darah merah. Ia diproses di dalam hati dan dibuang melalui najis dan air kencing.

Walau bagaimanapun, hati bayi baru lahir tidak berfungsi begitu sempurna. Oleh itu, tahap bilirubin akan bertambah di dalam badan. Keadaan inilah yang menyebabkan jaundis.

Bayi yang bagaimanakah sering mendapat jaundis?
  • Bayi pramatang
  • Bayi yang mengalami infeksi
  • Bayi kekurangan G6PD
  • Bayi yang tidak mempunyai keserasian kumpulan darah dengan ibunya
          - Ibu mengalami Rhesus Negatif (RH-ve)
          - Ibu dari kumpulan darah jenis O




Adakah jaundis merbahaya?

Jaundis yang teruk atau tahap bilirubin yang tinggi di dalam badan boleh menyebabkan kepekakan, kecederaan otak dan kematian bayi.


Apakah tanda-tanda bayi dalam bahaya?

Apabila bayi anda mengalami:
  • Jaundis dalam masa 24 jam selepas dilahirkan
  • Jaundis mencapai sehingga ke paras bawah pusat
  • Kurang aktif, tidak sihat atau demam
  • Enggan menyusu
  • Mengalami kekejangan
  • Jaundis berterusan melebihi 14 hari
  • Najis bayi pucat atau air kencing berwarna teh

Apa yang perlu dilakukan oleh ibu bapa sekiranya bayi mengalami jaundis?
  • Dapatkan rawatan segera di klinik kesihatan atau hospital berhampiran
  • Jalani ujian darah bagi memastikan tahap bilirubin dalam darah bayi
  • Elakkan dari menjemur bayi di bawah cahaya matahari
  • Tingkatkan kekerapan penyusuan bayi

Apakah masalah jangka panjang daripada jaundis?

Sekiranya tidak dirawat dengan segera bayi boleh mengalami:
  • Masalah pendengaran (pekak)
  • Masalah pembelajaran 
  • Kecacatan intelektual
  • Palsi serebrum (cerebral palsy)

sumber :  Kementerian Kesihatan Malaysia


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Monday, February 9, 2015

Ketahui 4 Kandungan Utama Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee

Assalamualaikum....

Sakit sendi bukan sahaja menyerang orang yang dah berumur. Yang muda pun ada, bila berat badan berlebihan atau penggunaan sendi yang berlebihan seperti atlet. Bayangkanlah kalau sakit sendi. Nak jalan pun susah, apatah lagi nak buat aktiviti lain.

Shaklee ada mengeluarkan suplemen yang mampu membantu pesakit sendi, iaitu Advanced Joint Health Tablet (AJHT).

AJHT Shaklee mengandungi nutrien kesihatan sendi yang direka khusus untuk kesihatan sendi.

Kandungan utama yang terdapat di dalam AJHT Shaklee adalah:



1) Ekstrak Boswellia 

Ekstrak Boswellia yang terdapat dalam AJHT ini telah digunakan secara tradisional dalam perubatan Ayurvedic sejak lebih 5000 tahun dahulu untuk merawat osteoarthritis dan rehumatoid arthritis.

Ekstrak Boswellia ini diperolehi dari resin pokok Boswellia serrata. Ekstrak ini mengandungi asid boswellik yang menghalang formasi leukotrien kimia yang dihasilkan oleh tubuh yang menyerang tisu sendi menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Di dalam ekstrak ini juga terdapat AKBA (Asetil-Keto-Beta-Boswellik Asid) yang merupakan agen anti-radang semulajadi.

Ujian klinikal mendapati bahawa ekstrak Boswellia ini dapat bertindak seawal 5 hari dan lebih berkesan berbanding jenama terkemuka lain dalam kategori yang sama.

Di dalam kajian klinikal terbaru, para peserta yang mengambil ekstrak Boswellia di dalam AJHT melaporkan keselesaan sendi yang lebih baik, pergerakan yang lebih mudah dan kemampuan yang lebih untuk melakukan aktiviti harian berbanding mereka yang mengambil jenama lain.

2) Ekstrak Jagung

Ekstrak jagung membekalkan sumber glukosamin yang pekat.

Glukosamin adalah satu jenis hula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans, komponen struktur rawan dan cecair di antara tulang yang membekalkan pelinciran.

Kajian klinikal membuktikan AJHT menampilkan glukosamin hidroklorik, sumber yang paling tinggi konsentrasinya. Ianya diperolehi dari sumber sayuran, berbanding dengan kebanyakan glukosamin yang diperolehi dari sumber kekerang.

3) Vitamin C

AJHT Shaklee membekalkan 100% nilai harian vitamin C, satu nutrient yang diperlukan bagi sistesis kolagen.

4) Zink, Kuprum dan Manganese

Mineral surih ini diperlukan untuk membina tisu penghubung.


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.

Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com



Testimoni Set Sendi : Dulu Hanya Mampu 8 Rakaat, Sekarang Dah Boleh 20 Rakaat, Alhamdulillah!!!

Assalamualaikum...

Sakit sendi memang sangat menyakitkan, nak bergerak ke sana-sini tak selesa, nak bergerak sikit pun makan masa sebab kena bergerak perlahan2.

Shaklee mampu membantu anda yang ada masalah sakit2 sendi sebegini. Jom baca salah satu testimoni Set Sendi Shaklee.


Makcik nie mengamalkan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) dan Ostematrix Shaklee untuk masalah sendi beliau.

Terlalu banyak beza apabila beliau mampu melakukan solat terawih 20 rakaat berbanding hanya 8 rakaat tahun lalu.



10 Kebaikan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee
  1. Menyokong keselesaan sendi
  2. Membantu kekalkan tulang rawan
  3. Memelihara tisu penyambung yang sihat
  4. Melancarkan pergerakan harian
  5. Sangat berkesan, kesan positif selepas 5 hari pengambilan (telah menjalani ujian klinikal)
  6. Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
  7. Anti radang semulajadi
  8. Dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi
  9. Memberi kekuatan kepada struktur sendi
  10. Bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan, juga membekalkan glukosamina (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen) 


Antara Kelebihan Ostematrix Shaklee
  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Mengelakkan penyakit Osteoporosis (tulang rapuh)
  • Memulihkan kekejangan dan kebas-kebas
  • Meringankan stress
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Meringankan sakit semasa haid
  • Membantu dalam masalah gastrik 

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com 

Friday, February 6, 2015

7 Sunnah Nabi Yang Kita Patut Jaga Setiap Hari

Assalamualaikum...

Dalam kehidupan sehari-hari ada kala kita mungkin telah melampaui batas. Imanginasi kotor, percakapan dan perbuatan yagn tidak betul menjadikan kita selalunya semakin jauh dengan Allah S.W.T.

Tetapi itulah kita sebagai manusia, tak lari dari kesilapan dan mujurlah Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita, agar dapat kita meneruskan perjalanan menuju akhirat dengan lebih berkat.

Hendaknya kita sekurang-kurangnya selalu menjaga Tujuh Sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh-tujuh sunnah nabi S.A.W. itu adalah:

Pertama:
Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah.


Kedua:
Membaca Al-Quran sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Quran terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Paling tidak jika sesibuk manapun kita, bacalah ayat 3 Qul atau ayat kursi.

Ketiga:
Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah ke mana pun, langkahkan kali ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkatan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

Keempat:
Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki.

Kelima:
Jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

Keenam:
Jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, "Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah".

Ketujuh:
Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.

Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir pula, oleh kerana itu setiap waktu harus selalu ada penghayatan dalam melaksanakan ibadah ritual dan ibadah ajaran Islam lainnya.

Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat ditangkal sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang berpangkal pada materialisme dan hedonisme.

sumber : Ustaz Don Daniyal


Rose A
SMS / Whatsapp : 012 577 9380

Testimoni : Betis dan Perut Tak Cramp lagi Selepas 3 Hari Consume Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum...

Tahukah anda Ostematrix Shaklee nie sangat2 popular di kalangan mereka yang hamil dan yang selalu "cramp" atau kekejangan.

Nie salah satu testimoni mereka.


Customer nie hamil 7 bulan dan beliau kerap mengalami cramp di bahagian betis dan perut berulang-ulang setiap malam.

Tetapi selepas 3 hari beliau amalkan Ostematrix Shaklee, 4 biji sebelum tidur, malam2 beliau tidak lagi terkena cramp, walaupun hujan lebat dan cuaca sejuk.

Dan yang lagi best, pembuangan beliau di pagi hari juga lancar.

Cramp boleh terjadi di bahagian kaki dan juga perut. Cramp di tangan atau kaki biasanya etrjadi kerana pertambahan berat badan si ibu, maka berlakulah pertambahan cairan di badan.

Manakala cramp di perut pula akibat kekurangan oksigen di mana aliran darah menjadi tidak lancar.

Meskipun gejala cramp ini sering terjadi pada trimester ketiga, ia juga boleh terjadi semasa trimester pertama dan kedua, tetapi jika sering terjadi cramp di perut semasa usia kehamilan kurang 20 minggu, ia menandakan adanya gangguan terhadap janin.

Jangan diamkan diri cepat dapatkan nasihat doktor.



Bagaimana Ostematrix Shaklee bantu masalah cramp/kekejangan dan susah tidur?

Magnesium dari Ostematrix sememangnya membantu masalah cramp ini, dengan melancarkan peredaran darah dari jantung, juga memberi tenaga kepada otot dan saraf badan kita. Dan berkaitan dengan ini juga, membantu kita untuk senang tidur.

Bila tekanan darah dalam badan selesa, peredaran otot dan saraf juga tenang, badan kita akan bertukar kepada mood rehat dan seterusnya lebih mudah untuk tidur.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Thursday, February 5, 2015

Testimoni Vita-Lea Shaklee : Hanya Selepas Seminggu Bacaan HB naik dari 9.+ kepada 11.+

Assalamualaikum....

Disebabkan bulan nie ada promosi Vita-Lea Shaklee, jadi saya akan kongsikan dengan anda semua testimoni2 kejayaan multivitamin ini.


Customer yang mengamalkan Vita-lea Shaklee kali ini ialah seorang wanita yang sedang hamil. Tetapi beliau menghadapi masalah HB low. Dari bulan ke bulan HB beliau dalam lingkungan 9.+ sahaja.

Hanya selepas seminggu lebih sahaja, HB beliau naik sehingga 11.+.

Masalah HB rendah memang sering di alami oleh ibu-ibu hamil. Paras normal HB atau hemoglobin bagi wanita adalah antara 11.5 hingga 16.5g/dL manakala lelaki adalah 12.5 hingga 18.5g/dL. Apabila paras hemoglobin tidak mencukupi, seseorang itu berisiko untuk mendapat anemia.

Secara umumnya, hemoglobin ialah protein yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tisu badan. Apabila sel darah merah yang matang dan membawa oksigen ini semakin berkurangan, di sinilah serangan anemia bermula.



Vita-Lea Shaklee merupakan suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Hubungi saya untuk anda yang mengalami masalah HB low seperti testimoni di atas.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Dan Lagi Promosi Shaklee February 2015 : Advanced Joint Health Tablet (AJHT) dan Vita-Lea for Children, Beli 3 percuma 1!!!

Assalamualaikum...

Eh? Ada lagi promosi dari Shaklee bulan nie rupanya...


Advanced Joint Health Tablet Shaklee, beli 3 percuma 1. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak RM124.00.

Vita-lea For Children Shaklee juga beli 3 percuma 1. Anda akan mendapat penjimatan sebanyak RM111.00.

Boleh la di kongsi dengan kawan2, family dan sedara mara, jimat banyak tau, boleh la simpan tuk beli baju raya :)

Sedikit pengenalan tentang Advance Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee:

AJHT Shaklee adalah formula yang merangkumi bahan sangat efektif yang telah terbukti untuk memberi sokongan dari segi mobiliti, fleksibiliti dan sendi yang berfungsi dengan baik. AJHT Shaklee diperbuat dengan bahan yang memberi kesan dan fungsi yang cepat untuk menyediakan sokongan nutrisi kepada sendi-sendi.

Sedikit pengenalan tentang Vita-Lea for Children Shaklee:

Vita-Lea for Children mengandungi 18 vitamin dan mineral yang penting untuk pertumbuhan dan perkembangan anak-anak. Ianya diperbuat daripada bahan semulajadi sahaja. Antaranya ia menggunakan pemanis semulajadi iaitu XYLITOL jadi ia elok untuk kesihatan gigi anak-anak.


Hubungi saya untuk mendapatkan suplemen Shaklee di atas dengan harga yang menarik.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Wednesday, February 4, 2015

Lagi Promosi Dari Shaklee : Ostematrix dan Vita-Lea, Beli 2 Dapat 5% Off

Assalamualaikum....

Pagi tadi saya share promosi beli 6 percuma 1, nie saya nak share pula beli 2 dapat 5% off, uish best2.

 

Satu botol Ostematrix Shaklee RM61.00, tapi kalau beli dua dapat RM115.90 sahaja (jimat RM6.10, boleh la beli set breakfast KFC hehehe).

Satu botol Vita-lea Shaklee RM88.75, tapi kalau beli dua dapat RM168.60 sahaja (jimat RM8.90, boleh beli Big Apple Donut 3-4 ketul hehehe).

Siapa yang perlukan Ostematrix Shaklee?
  • Wanita hamil dan menyusukan anak
  • Mereka yang kurang mendapat zat-zat membina tulang dari pemakanan harian
  • Mereka yag mengambil berat tentang pembinaan tulang dan mengekalkan tulang yang sihat untuk jangka masa panjang
  • Mereka yang merokok, pengambilan alkohol yang tinggi, atau kerap minum minuman ringan - tabiat gaya hidup yang boleh menghadkan atau mengganggu penyerapan kalsium
  • Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua
  • Wanita yang mengalami gejala PMS
  • Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal
  • Sekiranya anda sukar menelan kalsium dalam bentuk lain


Siapa yang perlukan Vita-lea Shaklee?
  • Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang
  • Individu yang tidak lengkap diet hariannya
  • Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
  • Remaja yang sedang membesar
  • Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan mereka
  • Lelaki - semua peringkat umur dewasa lelaki
  • Individu yang menopous
  • Wanita yang bari bersalin

Hubungi saya untuk mendapatkan suplemen Shaklee anda pada tawaran harga yang istimewa ini.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

Promosi February 2015, Ostematrix dan Vita-Lea Shaklee Beli 6 Percuma 1

Assalamualaikum....

Entri pertama bulan nie hehehe...Almaklumlah cuti panjang....

Just nak share Promosi bulan Februari 2015.


Promosi Ostematrix Shaklee Beli 6 Percuma 1, anda akan mendapat penjimatan sehingga RM61.00.

Juga ada promosi Vita-Lea Shaklee Beli 6 Percuma 1, anda akan mendapat penjimatan sehingga RM88.75.

Boleh la share-share beli dengan adik-beradik, kawan2, atau dijadikan hadiah untuk ibu bapa tersayang.

Sedikit pengenalan tentang Ostematrix dan Vita-lea Shaklee:  

Ostematrix Shaklee merupakan pil kalsium yang paling seimbang. Ini kerana ia mengandungi mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati yang terdiri daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron.

Vita-lea Shaklee pula merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitaliza-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee.

Hubungi saya untuk mendapatkan super vitamin yang best ini pada harga yang istimewa.


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com
 WIN : http://bit.ly/copynwin