Tuesday, December 2, 2014

Apakah Sustained Release Vitamin C Shaklee?

Assalamualaikum...


Apakah Vitamin C?

Vitamin C adalah antara vitamin yang paling kerap diambil oleh mereka yang prihatin dengan kesihatan. Adakah anda tahu keistimewaannya?

Vitamin C juga dipanggil sebagai ascorbic acid (asid askorbik). Keperluan minima yang disyorkan, seperti yang digariskan oleh USRDA (United Stated Recommended Daily Allowance) ialah 60mg sahaja sehari.

Bagaimanapun, untuk kesan-kesan baik yang maksimum, pengambilan vitamin C dalam dos yang lebih tinggi adalah disyorkan.

Vitamin C sangat tidak stabil. Oleh itu ia mudah rosak bila terdedah kepada pencemaran, stress, proses oxidasi (seperti terdedah kepada udara), merokok dan sebagainya. Vitamin C tidak dibuat oleh sel-sel badan kita. Oleh itu, pengambilan dari sumber luaran adalah penting.

Pengambilan yang berterusan adalah penting untuk memastikan kandungan di dalam badan tidak menjadi rendah.




Apakah Sustained Release?

Sustained Release adalah teknologi yang sangat-sangat membantu Vitamin C untuk kekal lama di dalam badan.

Setiap sejam, hanya 100mg Vitamin C dilepaskan di dalam badan, ia akan bertahan selama 5 jam di dalam badan.

Mengapa? kerana Vitamin C bersifat larut air dan mudah termusnah oleh suhu yang tinggi, stress dan sebagainya. Ia mudah dibuang melalui air kencing dan juga peluh.



Apakah Sustained Release Vitamin C Shaklee?

Sustained Release Vitamin C adalah 100% semulajadi, halal, selamat dan berkesan kerana semua produk Shaklee menjalani ujian-ujian klinikal (ujian ke atas manusia) sebelum dipasarkan. Jika diambil 2 kali sehari (2 biji sehari), Sustained Relase Vitamin C dapat mengekalkan paras Vitamin C plasma selama lebih 24 jam.

Sustained Release Vitamin C membekalkan 'bioflavinoid' dalam jumlah seimbang iaitu 120mg. Bioflavinoid adalah aksesori nutrisi yang membentuk asid askorbik atau vitamin C kompleks.

Bioflavinoid hanya boleh didapati dalam buah-buahan asli dan tidak diperolehi dalam vitamin C sintetik.

Aksesori nutrisi ini membantu mengurangkan kanser, penyakit kardiovaskular, osteoporosis dan memberi faedah-faedah kesihatan lain seperti antibakteria, antivirus, anti-radang, anti-oksidan dan kadang-kadang digunakan sebagai anti alergenik.

Jom dapatkan Vitamin C Shaklee yang halal, selamat, semulajadi dan berkesan hari ini...


Rose A
SID : 933408
SMS / Whatsapp / Telegram : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment