Friday, April 4, 2014

Testimoni Set Breastfeeding Shaklee (Set B) : Badan Tidak Lagi Letih Sebab Kurang Tidur juga Kulit Tidak Lagi Kering

Salam Jumaat semua pembaca blog daku....

Sempena hari Jumaat yang mulia saya nak share satu testimoni ibu yang sangat gembira dengan kesan selepas consume Set B (Set Breastfeeding) Shaklee.

Kata Puan Anie

"Kebelakangan ini adik Aisyah selalu berjaga malam. Dia mula berjaga time mama nak masuk tidur. Biasanya dia akan tidur paling awal pukul 2 pagi dan ada jugak sampai pukul 5.30 pagi dia berjaga. Mengantuk tu tak yah cakaplah. Dah la kita penat siang tu.

Tapi sejak mama minum ESP SHAKLEE dan makan vitamin Shaklee ni mama rasa badan mama nie ringan je time bangun pagi. Takde lagi rasa mamai2 walaupun malam tu cuma dapat tidur kejap je. So, dapatlah mama buat kerja rumah dan berhomeschool dengan anak2 seperti biasa ^0^.

Sblm ni kulit muka mama agak kering. Tapi lepas makan vitamin Shaklee ni mama mula perasan yang kulit mama ni rasa lembut je. Dah tak kering lagi. Mungkin kesan vitamin C yang ada dalam set B tu dan juga ESP tu pastinya. 

Proses penyusuan mama untuk adik aisyah juga berjalan lancar. Mama dapat rasakan B mama ni sentiasa penuh. Alhamdulillah, dapatlah adik Aisyah menyusu sampai kenyang tiap kali menyusu."

Syukur, Alhamdulillah bertambah lagi seorang ibu yang berjaya menyusukan anak tanpa susu formula. Besar pahala yang diberikan Allah kepada ibu2 yang menyusukan anak mereka dengan susu ibu.

Apakah yang terkandung dalam Set B, Set Breastfeeding Shaklee ini?


ESP Shaklee

ESP adalah protein. Sel kita terbina dari protein dan memang kita boleh dapatkan protein dari ikan, daging, telur dan ayam serta sumber kekacang namun tanpa kita sedari keperluan protein adalah sangat tinggi untuk pembentukan sel dalam tubuh kita dan kekangan yang kita hadapi juga tinggi.

Protein hanya hidup pada suhu lebih kurang 37 darjah celcius yang bersamaan dengan suhu badan kita. Lebih dari tu protein mudah rosak dan kandungan asid amino mudah terjejas. Maka pengambilan ESP membantu kita mendapat khasiat protein sebenarnya.

Sel yang sihat dapat dihasilkan dengan cukup protein. Sel yang sihat membantu penyerapan vitamin dan galian lain dapat dilakukan dengan optimum. Maka kita akan lebih sihat dan merasakan nikmat kesihatan yang sebenar. Ramai yang amalkan ESP mengakui keberkesanan pengambilan vitamin2 lain.

Tips bagaimana nak bancuh untuk seisi keluarga : Buatkan air milo suam atau jus oren/manggo dalam satu jug maka tambahkan 2-3 sudu ESP ke dalam minuman tersebut dan boleh dinikmati seluruh keluarga sewaktu bersarapan.


Vitamin C

Semua orang tahu kebaikan vitamin C. Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Tanpa cukup vitamin C, kulit mudah luka, sensitif dan gusi mudah berdarah adalah tanda umum yang paling mudah kita ketahui.

Jika anda mampu untuk makan 3-4 jenis potongan buah setiap hari, In Shaa Allah anda berusaha memastikan keperluan vitamin C dalam tubuh anda sentiasa terjamin. Namun tahukah kita bahawa apabila kita terlalu keletihan, terdedah dengan panas, asap kereta, asap rokok, emosi yang tidak stabil seperti mudah marah dan melenting akan menyebabkan banyak vitamin C yang sedia ada dalam badan termusnah begitu sahaja?

Ini kerana vitamin C dan vitamin B Complex adalah vitamin yang Fragile dan ini bermakna dua vitamin ini mudah rosak. Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Ia hanya akan melepaskan vitamin C atas keperluan badan.

Tips untuk makan seisi keluarga: Sediakan vitamin C dalam piring kecil yang menarik dan hidangkan untuk diri, suami dan anak yang berumur 7 tahun ke atas. Anda juga boleh menyediakan vitamin C chew Shaklee untuk anak anda yang berumur 4 tahun ke atas.






Vita-Lea

Vita-Lea Shaklee merupakan multivitamin lengkap dengan formula zat besi. Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam.

Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakalanya tidak dapat  diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.


B Complex

Ia membantu menstabilkan hormon maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak. Selain itu vitamin B Complex juga sangat perlu untuk meningkatkan sistem pertahanan badan.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, konsultasi atau pesanan.



Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment