Wednesday, June 25, 2014

Testimoni ESP Shaklee : Paras Kolesterol Menurun dan Kulit pun Cantik

Assalamualaikum...

Hari nie saya nak berkongsi lagi Testimoni ESP Shaklee.

Customer nie mempunyai bentuk badan yang agak besar dan bila badan besar risiko dihinggapi penyakit2 seperti kolesterol tinggi, darah tinggi, kencing manis dan sebagainya.

Masalah Ms Nieyza ialah paras kolesterol yang tinggi.  



Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh dariapda pemakanan dan pengeluaran hati.

Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ini dipanggil chylomicron.

Cadangan pemakanan yang terbaik adalah dari sumber kacang soya. Jumlah pengambilan protein soya yang disyorkan oleh pakar adalah 25g sehari. Ini kerana, protein soya telah terbukti dapat membantu mengurangkan paras kolesterol. Selain itu, protein soya juga merupakan sumber makanan utama untuk membina sel darah, otot dan tisu badan.

Tahukah anda ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik? ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sistesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.


Nak cuba ESP Shaklee untuk turunkan paras kolesterol anda?


Hubungi saya,
Rose Azadir
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com




0 comments:

Post a Comment