Monday, June 9, 2014

Testimoni ESP Shaklee : Susu Meriah dan Tips Menambahkan Penghasilan Susu Badan

Assalamualaikum...

Morning semua, hari nie saya dilanda morning blues.... Nak bangun mandi pun liat, sabo jer la...

Ditambah pula dengan rengekan anak yang tak mahu saya pergi kerja, lagilah bertambah berat hati nak pergi kerja.

Tapi bila difikirkan balik, nanti nak cuti untuk puasa dan raya lagi....

Oleh itu jom la kita baca perkongsian Puan Nuraini ini tentang ESP Shaklee dan pengeluaran susu badan yang sangat mengujakan.


Gambar di atas nie telah menceritakan segalanya, sekali pam dapat banyak tu? Subhanallah, dengan izin Allah, dapat la baby puan nie minum susu ibu hingga kenyang, tak perlu lagi susu formula.

Susu badan tidak akan bertambah jika kita minum ESP Shaklee tanpa mengamalkan prinsip supply and demand.


Disini saya kongsikan sedikit tips untuk menambahkan penghasilan susu badan;
  1. Sentiasa menyusukan si kecil secara langsung atau lakukan sesi perahan yang konsisten (tidak lebih 3 jam untuk satu sesi ke sesi berikutnya demi memastikan hormon prolaktin akan terus dirembeskan).
  2. Pastikan badan kita mendapat cukup khasiat dari pemakanan harian. Maka jangan sesekali skip makan, ini akan membantutkan penghasilan susu ibu. 
  3. Pastikan badan mempunyai cukup bendalir, makan pengambilan air adalah salah satu faktor yang membantu dalam kelancaran penghasilan susu ibu.
  4. Cuba kurangkan minuman yang sejuk, yang berkafein kerana ini akan mengganggu penghasilan susu ibu dalam jangka panjang.
  5. Booster setiap badan si ibu tidak sama, biasanya makanan atau minuman kegemaran yang boleh membuatkan ibu gembira akan meningkatkan penghasilan hormon oksitoksin dan susu akan lebih mudah dihasilkan.
  6. Si ibu perlu tahu mengawal apa jua atau sebarang bentuk tekanan. Tekanan boleh mengganggu kelancaran penghasilan susu ibu.
  7. Pengambilan vitamin disarankan kepada mereka yang tidak mempunyai pengambilan makanan mengikut piramid makanan yang disarankan demi memastikan ibu terus sihat dan anak membesar dengan baik.
  8. Banyakkan berzikir, solat sunat amalan murah rezeki seperti bersedekah.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.


Rose Azadir
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment