Wednesday, April 8, 2015

Apakah Fungsi Leucine yang Terdapat Di Dalam Cinch Shake Shaklee?

Assalamualaikum....

Apakah itu Leucine?

Leucine ialah asid amino dan anggota keluarga bercabang di rantai asid amino yang juga termasuk isoleucine dan valine. Badan menggunakan asid amino untuk membuat protein. Yang mana ia bagus untuk pemeliharaan otot.

Walau bagaimanapun penyelidikan saintifik baru-baru ni menunjukkan bahawa leucine boleh memainkan peranan khas untuk penurunan berat badan. Itu kerana sekali diserap dari makanan protein yang anda makan, leucine bergerak langsung kepada tisu otot dimana ia bertindak sebagai isyarat untuk sintesis protein.

Ini peningkatan dalam sintesis protein berfungsi untuk mengimbangi peningkatan dalam pecahan protein yang secara semulajadi berlaku akibat sekatan kalori atau berdiet.


Bagaimana Leucine Bekerja?

Cara bekerja leucine ini ialah, dia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita bersenam. Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot, dan ini menyebabkan jisim otot berkurang.

Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan, dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya Cinch Shake Shaklee ialah kandungan leucine protein yang bagus untuk oran yang berdiet.

Hubungi saya untuk mendapatkan Cinch Shake Shaklee anda hari ini :)


Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp / Telegram : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment