Friday, July 19, 2013

Testimoni Set Skincare Shaklee : Jerawat hilang, parut dimuka makin pudar

Salam Pagi Ramadhan,

Di pagi Jumaat yang mulia nie, saya nak kongsi satu lagi cerita kejayaan pengguna vitamin Shaklee. Puan Masnah Jali telah mendapat kulit yang diidamkan setiap wanita, bebas dari jerawat, cerah dan tona kulit sekata.

Beliau telah mengambil Set D iaitu set kecantikan yang terdiri daripada Vitamin C, B Complex dan Vitamin E Complex dan juga ditambah dengan ESP dan GLA. Ia mengambil masa lebih kurang 3 bulan untuk mendapat hasil yang diinginkan.

Selain mengambil vitamin-vitamin di atas, beliau juga minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Kenapa perlu banyak minum air masak?
  1. Supplemen semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Air amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  2. Pengambilan supplemen adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan dan sesenduk gula. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar seperti jug air.
  3. Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan mutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren itu?   
Inginkan kulit yang bebas jerawat seperti Puan Masnah? Hubungi saya seperti di bawah.


Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS : 012 577 9380
FB : rose azadir
E-mail : rose_azadir@yahoo.com
Blog : http://ibu2ahmad.blogspot.com

 

8 comments:

  1. sy blogwalking blog awak & jadi follower..jd follower sy pulak ye..thanks..:)

    ReplyDelete
  2. hai.. nak tanya.. apa beza vit C yag chewable tu dgn vit C 500gm tu? nape yg 500g tu dh x de yea?

    hai.. salam kenal,
    follower no.51
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog
    http://honeyoyeke.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sebab bertanya...

      Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil.

      Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam.

      Vita-C 500mg tu temporary jer out of stock, tp x sure biler akan ade blk, nanti biler dah ade, sy akan war-warkan.

      Will follow you blog shortly and tq for your support...

      Delete
  3. salam kak. thanx sbb singgah blog raihan. just nak tnya brp hrga produk nie and brp lama kne consume utk nmpak kesannya. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam dik, sori lmbt reply...adik boleh sms or whatsapp akak kt no nie 012 577 9380 or kt fb rose azadir. Akak bg special price yer

      Delete