Tuesday, June 18, 2013

Kekal Cergas dan Bertenaga Ketika Berpuasa Dengan ESP dan Performance Drink


Salam semua,

Bulan Ramadhan bakal menjelma beberapa hari jer lagi, tentu ramai kawan-kawan kita tengah pulun ganti puasa kan? Bagus tu, masih sempat lagi nie. Tp ade juga yang puasa sunat untuk membiasakan diri menghadapi bulan puasa yang akan datang.

Bagi yang ada masalah kesihatan contohnya seperti gastrik atau ada yang mengalami keletihan melampau, kat sini saya nak kongsikan supplemen terbaik untuk mengekalkan kesegaran dan mengelakkan gastrik.  


Fakta Menarik Tentang Energizing Soy Protein (ESP)

  • Membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ, dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • Menyediakan 14 gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung.
  • Setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • Kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menopaus 
  • Indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah



ESP nie bertindak sebagai energy booster dan memberi rasa kenyang yang berpanjangan. Selain itu, bagi breastfeeding mummies, ESP nie sangat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu badan. Memang best!



Fakta Menarik Tentang Performance Drink

  • Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonic.
  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina
  • Ia bukan milk booster atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan. 
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
  • Ia bukan saja untuk ibu menyusu / mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang bekerja di tengah panas. Budak-budak demam pun elok ambil nie sebab biasa la budak-budak bila dah demam memang taka de selera nak makan minum. Ia boleh tolong cegah dehidrasi tu.    

Namun, ia tidak la terhad kepada ibu menyusu dan mengandung aje, untuk semua yang ade dalam rumah tu, mak, ayah, opah, atok, cucu (atas setahun)…


Berminat? Hubungi saya:
Rose Azadir
SMS : 012 577 9380
E-mail : rose_azadir@yahoo.com
Blog :http://ibu2ahmad.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment