Tuesday, June 25, 2013

Set Kesuburan Shaklee



Cahaya mata atau zuriat atau senang nak cakap anak la kan, memang menjadi idaman setiap pasangan yang dah berumahtangga, ade yang rezeki dapat anak cepat, ade yang dah bertahun-tahun berusaha masih belum dikurniakan anak. Tapi yakinlah setiap yang berlaku adalah ketentuan Allah, Kita hanya merancang tapi yang menentukan Allah, yang penting jangan putus asa.

Kat sini saya nak berkongsi Set Kesuburan dari Shaklee, set nie agak popular di kalangan pasangan suami isteri yang berusaha nak anak dan Alhamdulillah ramai yang dah berjaya selepas mengamalkan set kesuburan nie (dengan izin Allah).

Set nie terdiri daripada GLA, Vita-Lea, B Complex dan Alfalfa. Jom saya kenalkan satu-satu yer.

1. GLA

Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai “Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat-sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).


2. Vita-Lea

Mengandungi 28  multivitamin dan multimineral yang membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Pendek kata, ia memenuhi ruang-ruang kosong dalan tubuh kita dengan nutrient yang tidak dibekalkan dalam diet harian kita. Pengambilan Vita-Lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh.

3. B Complex

Ia penting yerutama bagi ibu-ibu yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan. Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asik folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neutral.


4. Alfalfa

Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan alfalfa bantu di dalam masalah PCOS (Polycystic Ovary Syndrome) atau Sindrom Ovari Polisistik.

Kaedah pengambilan set kesuburan ini adalah salah satu usaha kita. Lepas tu kita kena berdoa banyak-banyak pada Allah. Ingatlah sebaik-baik perancangan ialah perancangan dari Allah.


Berminat? Hubungi saya:
Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS : 012 577 9380
E-mail : rose_azadir@yahoo.com
Blog : http://ibu2ahmad.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment