Monday, July 1, 2013

The Multitasking ESP Part 2

Salam,

Ari nie saya nak sambung entri saya yang lepas, berkenaan Multitasking ESP. Jom sama-sama kita baca.





Set Ibu Hamil Trimester Pertama

1) ESP - Ia penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh.  Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Disamping MEMBERI TENAGA pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.

2) Vita Lea - Multivitamin yang tebaik dengan zat besi.  Ia membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah..Jika ibu-ibu mengambil vitalea, tidak perlu lagi mengambil obimin yer..

3) B Complex - Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuklah asid folic.  Asid folic dan B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan.  Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural.

4) Vitamin C - Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat.  Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

5) Ostematrix - Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Ostematrix  mengandungi bukan sahaja kalsium malah MAGNESIUM dan VITAMIN D..Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan tulang dan kerangka. Pengambilan OSTEMATRIX juga untuk menguatkan dan pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat.  Pengambilannya juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau cramp.


Set Ibu Hamil Trimester 2 dan 3

Set Ibu Hamil Trimester Pertama di tambah dengan Omega Guard

Omega Guard - Omega Guard mengandungi 1000mg asid lemak Omega 3 yang termasuk di dalamnya DHA dan EPA yang mana ia boleh menggalakkan perkembangan otak, sistem saraf dan fungsi mata bayi

Set Bersalin Extra

1) ESP – Protein adalah elemen utama dalam susu selepas air. Protein penting dalam pembentukan hormon yang diperlukan dalam penyusuan susu ibu. Sekiranya ibu kurang mendapat protein, maka penyusuan susu ibu juga boleh terjejas.

2) Vitamin C – Dengan Flavonoids yang penting untuk penyembuhan tisu serta membantu membanyakkan susu ibu.

3) Zinc Complex – Membantu dalam penyembuhan luka, mengelakkan jangkitan dan juga membantu dalam metabolism karbohidrat.

4) B Complex – Vitamin anti-stress yang boleh mengelakkan meroyan. Ia juga dapat membantu menstabilkan hormon agar memudahkan proses penyusuan susu ibu.  

5) Ostematrix – Juga komponen utama dalam susu selepas air dan protein. Ibu yang tidak mendapat cukup kalsium semasa berpantang akan mengalami sembelit dan juga stress. Stress akan mengganggu proses penyusuan susu ibu.


Set Bersalin Premium (Breastfeeding dan Slimming)

Set Bersalin Extra ditambah dengan Lecithin dan Alfalfa

1) Lecithin – Ia ditambah dalam set ini untuk membantu mengelakkan dari ibu mendapat bengkak susu yang tidak baik untuk proses penyusuan susu ibu. 

2) Alfalfa – adalah galactagogue (herba tambah susu) yang sangat berkesan. Alfalfa berfungsi memerangkap lemak yang dicairkan oleh Lecithin dan membawa lemak tersebut keluar dari tubuh ibu.

Banyakkan fungsi dan kebaikan ESP, sebab tu la dia boleh di katakan ada dalam setiap set Shaklee. Jika berminat boleh hubungi saya seperti di bawah yer...


Rose Azadir
Shaklee ID : 933408
SMS : 012 577 9380
E-mail : rose_azadir@yahoo.com
Blog : http://ibu2ahmad.blogspot.com

2 comments:

  1. gd one.. tq ke blog KA dah follow sini juga yer. Happy blogging & moga terus maju jaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ for your support, kalau berminat nak beli ape2 produk shaklee leh cari saya yer...

      Delete