Thursday, October 24, 2013

Testimoni Set Berpantang Shaklee : Turun 15kg Setelah Habis Pantang 44 Hari

Salam sayang semua...

Hari nie saya nak share success story seorang sahabat nie. Jom baca baru tau cerita hehe...



Intipati testimoni :

* Baru habis pantang anak ke-2
* Melahirkan kedua-dua anak secara pembedahan
* Selepas 1 bulan melahirkan, timbang berat di klinik turun 10 kg
* Habis pantang 44 hari, turun lagi 5 kg


Suplemen Shaklee yang diambil :

1) Set pantang (Vita-Lea, B Complex, Zinc Complex, Vitamin C)
2) Alfalfa (selepas 3 mggu bersalin baru mula makan)
3) Ostematrix
4) ESP

Jom refresh info one by one suplemen nie :

1) Vita-Lea : diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh orang dewasa lebih-lebih lagi wanita yang lepas bersalin. Wanita yang lepas bersalin juga banyak kehilangan darah semasa proses melahirkan, oleh itu zat besi yang terkandung dalam Vita-Lea sangat penting bagi pembentukan sel darah merah yang baru. Barulah ibu2 dalam pantang akan nampak berseri dan tidak pucat, tidak letih, tidak lesu atau tidak bermaya.

2) B Complex dengan Asid Folik - Menstabilkan hormon. Juga dikenali sebagai vitamin anti-stress. Bagus untuk wanita dalam pantang bagi mengelakkan gangguan emosi seperti meroyan dan sebagainya. Selain daripada itu ia dapat menguatkan antibodi dan perlu bagi pemprosesan dan pembaikan sel-sel darah merah. Ia juga berfungsi menukarkan glukosa kepada tenaga. Buat ibu berpantang jadi kurang letih / mengantuk malahan lebih bertenaga.

3) Zinc Complex - Tahukah anda bahawa ikan haruan mengandungi kandungan zinc yang tinggi? Jadi zinc complex adalah suplemen gantian yang tepat bagi yang tak suka minum pati ikan haruan yang baunya hermmmmm... Zinc penting dalam proses pemulihan luka-luka luaran/dalaman semasa bersalin. Ia juga membantu dalam masalah keguguran rambut yang sering dialami wanita lepas bersalin dan membantu masalah kedinginan selepas bersalin.

4) Vitamin C - Menguatkan daya imunisasi tubuh. Juga membaik pulih tisu sel yang rosak jadi ia membantu ibu berpantang cepat pulih dan sihat. Selain daripada itu ia juga dapat mempersepatkan penyembuhan luka jahitan.

5) Alfalfa - Merupakan herba tradisional masyarakat orang putih dan mereka menggunakan Alfalfa untuk pelbagai jenis keadaan kesihatan terutamanya bagi wanita selepas bersalin. Ia juga merupakan galactagogue iaitu herba untuk memperbanyakkan susu ibu. Ia kaya dengan serat, protein, asid amino, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.


6) Ostematrix (Kalsium) - Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga membantu melawaskan proses pembuangan jadi dapat mencegah ibu2 berpantang dari terkena sembelit. Ia berbentuk kaplet yang bersaiz kecil dan di salut licin ini juga mudah ditelan.

7) ESP (Energizing Soy Protein) - Memberi tenaga yang berpanjangan kepada wanita berpantang. Juga menggalak, mempercepat dan memekatkan susu ibu. Ia sangat penting unutk kelenjar dan tumbesaran. Selain daripada itu, ia juga dapat mencantikkan kulit dan membuatkan wanita berpantang nampak lebih cantik dan berseri. Sangat popular sebagai Milk Booster di kalangan ibu2 yang menyusukan anak dan sangat bagus unutk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi saya seperti di bawah....

*** Penghantaran percuma bagi kawasan sekitar KLCC, Keramat, Setiawangsa, Gombak, Selayang
*** Pembelian disertakan dengan konsultasi percuma, jadual pemakanan ekslusif dan tips2 ekslusif



Rose Azadir
SID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : http://www.facebook.com/rose.azadir
E-mail : rose_azadir@yahoo.com / razadir@gmail.com


6 comments:

  1. satu info yg mnarik.. lpas ni boleh la rujuk sini.. bila dh kahwin nanti.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. blh jer rujuk sini, nanti sy sharekn lg info2 yang menarik...

      Delete
  2. RAMAI YANG MENIAGA BENDA NI SEKARANG.. CHAITOK.. CHAIYOK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...sy pun baru jer mencuba nie, doakan yang terbaik yer....

      Delete
  3. Skrg produk shaklee nie mmg laku kan..
    Anyway, tq follow blog akk ya. Akk follow balik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, sampai stok selau cepat abes...tq kak sudi singgah cni n follow blog sy...

      Delete