Tuesday, March 25, 2014

Testimoni Set Skincare Shaklee : Kulit Sentiasa Lembap dan Glowing

Assalamualaikum,

Lagi perkongsian yang saya nak kongsikan dengan anda semua iaitu tentang keberkesanan Set Skincare Shaklee.


Cantik tak kulit Puan Adila nie? Cantikkan, nampak glowing gitu...

Puan Adila mula mengambil ESP + Vitamin C + B Complex sejak menyusukan bayi beliau. Memang nampak perubahan pada kulit, tidak lagi pucat dan kusam.

Selepas 2 bulan, beliau tambah pula Vitamin E, kesannya superb!!! Jeragat di muka semakin kurang dan kulit sentiasa lembap dan glowing.


Energizing Soy Protein (ESP)

Kenapa ESP sangat baik untuk kulit? Kerana ESP adalah dari kacang soya bermutu yang terpilih. Rasanya ramai yang sedia maklum, soya sangat baik untuk kulit kerana soya dpat melicin, menghalus dan melembutkan kulit kija rajin mengambilnya. Malah soya juga mampu mengurangkan lebihan minyak diwajah.

Soya juga dikatakan dapat mengurangkan kedutan halus diwajah. Dalam satu kajian yang dijalankan di Jepun pada tahun 2007 dalam Jurnal Nutritional Science dan Vitaminology menunjukkan bahawa kulit wanita yang berusia 30-40 tahun yang mengamalkan pengambilan soya setiap hari dapat memperbaiki kulit dari kedutan halus diwajah selepas 12 minggu.

Soya juga dapat menghasilkan keanjalan kulit dengan menggalakkan penghasilan kolagen dalam tubuh badan kerana soya penggalak kolagen yang baik. Terdapat juga kajian yang menunjukkan soya dapat melambatkan proses penuaan.


Vitamin C

Selama berabad-abad, kaum wanita selalu menemukan cara untuk menikmati khasiat vitamin C bagi kulit. Di Tibet, pada masa pemerintahan Dinasti Tang, wanita yang ingin mencegah tanda-tanda penuaan kulit menyapu biji tanaman sea buckthorn di wajah dan tangan.

Manfaat terbesar vitamin C pada kesihatan kulit adalah kemampuannya membantu pembentukan kolagen. Vitamin C mengandungi asam askorbat yang merupakan kunci utama untuk membentuk kolagen sebagai protein untuk membuat kulit tetap sihat dan tidak mudah kendur. Kolagen bersama dengan elastin akan menjaga kulit agar tetap sihat. Kolagen menghasilkan kekenyalan dan kekuatan kulit, sementara elastin menghasilkan kelenturan.

Selain itu, Vitamin C juga menjadi sumber antioksidan yang meneutralkan radikal bebas di kulit. Penelitian terbaru menunjukkan bahawa kandungan asam askorbat 2-fosfat yang dibawa vitamin C tidak hanya meneutralisasi bebas, tapi juga memperbaiki kerosakan DNA. Di samping itu, vitamin C juga dapat membantu kulit memperbaiki dirinya sendiri dari dalam ketika terjadi luka.


Vitamin B Complex

Vitamin B Complex berfungsi untuk menjaga kesihatan kulit dari dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Ia juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit.

Lagi kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B Complex diperlukan.

Vitamin B Complex ini juga bertujuan untuk menambah pembuatan sel-sel darah, mencegah kelesuan dan baik untuk mata.


Vitamin E

Vitamin E pula berfungsi untuk melindungi sel dan DNA daripada kerosakan yang berubah menjadi kanser. Ia menghalang pertumbuhan tumor sekaligus meningkatkan fungsi kekebalan tubuh dan mencegah zat pra-kanser berubah menjadi karsinogen.

Kajian dengan tikus menunjukkan bahawa Vitamin E yang disapukan pada kulit boleh membantu mencegah kanser kulit akibat pendedahan sinaran ultraungu.

Vitamin E membantu mengekalkan kadar air dalam kulit. Minyak vitamin E membantu membuat wajah kusam menjadi lebih bersinar, kulit kering kelihatan lebih sihat dan segar.

Anda juga boleh merawat kuku dengan cara menyapukan sedikit minyak vitamin E secara teratur.

Lain-lain Testimoni Set Skincare Shaklee :
1) Testimoni Set Skincare Shaklee : Wajah Lebih Bermaya Tanpa Solekan
2) Testimoni Set Skincare Shaklee : Lagi Kejayaan Menghilangkan Jerawat dan Parut Jerawat
3) Testimoni Set Skincare Shaklee : Saya Nampak Maki Mudakan?


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, konsultasi atau pesanan.



Rose Azadir
SID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com


0 comments:

Post a Comment