Wednesday, January 14, 2015

Testimoni Vivix Shaklee : Bacaan Kencing Manis Turun Dari 19 ke 7.9 Setelah 2 Minggu Amalkan Vivix!!!

Assalamualaikum....

Nak share satu lagi Testimoni Vivix Shaklee yang super best nie.


Tuan Hj Nik Wajihuddin berusia 78 tahun. Sejak 8 tahun yang lalu beliau mengidap penyakit Kencing Manis yang kronik dengan bacaan sehingga 19.

Setelah 2 minggu mengamalkan Vivix Shaklee, Alhamdulillah, bacaan turun mendadak ke paras 7.9.

Selain itu, beliau sudah berselera makan, pembuangan lancar, tidur malam pun semakin lena kerana tidak lagi kerap buang air kecil.

Yang paling utama, beliau semakin kuat dan gagah untuk beribadat....Alhamdulilllah....

Penyakit kencing manis atau diabetes adalah antara penyakit yang sangat popular di kalangan rakyat Malaysia bahkan juga di seluruh dunia. Punca penyakit ini antaranya terlalu banyak mengambil makanan manis dan tidak berkhasiat, kurang bersenam, cara hidup tidak sihat serta pemakanan tidak seimbang.

Dalam Vivix Shaklee ada ramuan yang dipanggil resveratrol iaitu daripada buah anggur muscadine, serta Knotweed Jepun. (Selain ramuan asas purple carrot dan elderberry).

Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes?

1) Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.
Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi, resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin. Oleh itu, mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

2) Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.
Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim yang dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.

 
 
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pesanan.
p/s: Promosi Vivix Shaklee beli 6 percuma 1 masih berlangsung sepanjang bulan Januari 2015.
 
 
Rose A
Shaklee ID : 933408
SMS / Whatsapp : 012 577 9380
Facebook : Rose Azadir
E-mail : razadir@gmail.com

0 comments:

Post a Comment